marți, 3 septembrie 2013

Mamaie la spovedit


Știu că se apropie Paștele dar cum nu prea sunt eu adepta postărilor ăstora tradiționale, m-am gândit să scriu totuși ceva legat de această temă. Nu știu de fapt cât de mare-i legătura cu faimoasa sărbătoare, dar voiam să vă povestesc și vouă o întâmplare de acum vreo 15 ani, pe care mamaie mi-a povestit-o la rândul ei.

Iată că așa cum ziceam, acum mai bine de un deceniu, mamaie împreună cu o vecină, mamaie Tanța (spuneam aici că obișnuiam să strig toate femeile din sat mamaie ) pleacă din satul lor către o mânăstire, în săptămâna mare cu gândul să se spovedească la un popă... mai bine plasat.
Prima intră mamaie Tanța. După ceva timp de confesări, amabilul părinte ajunge la concluzia că nu poate să o împărtășească pe biata femeie, având în vedere că păcatele ei erau prea mari.

Dar ce-am făcut, părinte?
- Doamnă, păcatul dumneavoastră este că aveți cercei.
- Cum așa, părinte? Cu ce încurcă?
- Dacă aveați un lanț, vă împărtășeam.
- Dar care-i diferența, Doamne, iartă-mă, că doar nu i-am furat?!
- Cum se poate să nu știți, doamnă, că dacă purtați cercei, se joacă diavolii cu ei în stânga și în dreapta?

Și iată cum mamaie Tanța, femei bună, milostivă și tot ce-și putea dori Dumnezeu de la un credincios, rămâne neîmpărtășită datorită imaginației prea mare a unui preot sus-pus.
Să trecem deci la cealaltă mamaie, unde popa ajunsese la aceeași concluzie dar din motive diferite.

- Părinte, mi-am dat răului fetele.
- Ce-ai făcuuuut? Tu le-ai trimis la porțile iadului, tu să le iei de-acolo!
- Am greșit, părinte.
- Și mai vrei sa te și-mpărtășești? Ziceai că ești din ***?
- Da.
- De la părintele Ciucă?
- Da.
- Și te-ai mai împărtășit la el?
- Da.
- Păi să te duci la el atunci, că de la mine nu vezi!!!
- Bine, dară, părinte.
- Adulter ai făcut?
- ... Părinte, știți ceva? Eu v-am zis de la-nceput c-am doar 4 clase, așa că nu știu ce e ăla.
- E bine atunci, dacă nu știi ce e, înseamnă că n-ai făcut. Dar tot nu pot să te-mpărtășesc.

Ce ți-e și cu divinitatea asta și mai ales cu drăcușorii ce se joacă cu cerceii.

2 comentarii:

  1. vai de mine, m-ai speriat...auzi...da' pentru piatra in caninul drept se poate? ca eu am una acolo, da' e mititica si numa' cand ranjesc fasolele se vede! :)))

    RăspundețiȘtergere