vineri, 21 decembrie 2012

Cum Mi-am Petrecut Sfarsitul Lumii



Autor: Motănel


Salutare, cititorilor! Ce mai faceti? V-a fost dor de mine? Mie nu (de mine, ca de voi mi-era dor)... De data asta va propun un subiect pentru care o sa ma injurati. Si nu, nu ma refer la balivernele alea pe care le tot indruga mass-media de ani de zile cu abnegatie despre Apocalipsa, Judecata de Apoi, Mama Mare Calare pe Satana si alte cele. Am eu alta viziune.
Se sfarseste inca un an... degeaba, dar asta este alta poveste. Ce a insemnat 2012? Poate ca pentru cei mai multi, inca un calendar cu file rupte. Pentru altii poate a fost plin de realizari si lucruri bune (felicitari norocosilor!). Dar pentru mine ce a fost? Nu as sti sa spun. Doar ca mi-a lasat un gust amar...
Si dupa cum spunea titlul, sa vedeti: zilele trecute am fost abordat de un preot ortodox si un dascal: „stiti, venim cu Icoana Mantuitorului, daca vreti sa ne primiti putin in casa...” la care eu, evident, am refuzat politicos (tocmai ieseam pe usa). Insa oamenii s-au decis ca le pot fi de folos si asa, astfel ca au insistat: „daca vreti si daca puteti sa faceti o mica donatie pentru parohia noastra...” la care eu am raspuns inca o data „nu, multumesc” si am continuat sa cobor scarile intr-o tentativa de evadare cat mai rapida. Am auzit in urma „Iisus fie cu dumneavoastra” si imi venea sa raspund „multumesc la fel”, dar dat fiind faptul ca „banul e ochiul dracului”, mi-am zis ca nu de Iisus aveau ei nevoie si am plecat mai departe.
Se pare insa ca Dumnezeu avea alte planuri cu mine, caci ieri mi-a fost dat sa intalnesc un alt gen de „cersetor religios”, predicatorul. Se prezinta la mine un nene, american dupa vorba si aspect, care imi spune cu un zambet larg ca „ar vrea sa imi vorbeasca pentru cateva minute despre domnul si Mantuitorul nostru, Iisus Hristos”. „Minunat!”, imi spun in gand in timp ce numaram statiile pana la cea la care trebuia sa cobor (eram in tramvai). Ii raspund politicos „nu, multumesc”, dar ce sa vedeti, domnul respectiv insista: „dar de ce nu vreti sa aflati mai multe despre Iisus Hristos?”. Ii raspund ca nu am nevoie de o religie pentru a crede in Dumnezeu, iar el scoate mandru „Cartea lui Mormon” si imi spune ca „poate nu am aflat despre singura religie adevarata si dreapta, cea propovaduita de <<Biserica Sfintilor din Zilele din Urma>>” si ca „poate am cateva minute sa imi vorbeasca despre asta”. Logic ca am refuzat inca o data (observati cum atunci cand refuzi de mai multe ori, deja esti obligat sa accepti?) politicos, asa ca domnul in cauza mi-a propus sa vizitez biserica, oferindu-mi adresa unuia dintre „templele mormonilor”. Am spus ca „poate voi merge” si am coborat bucuros ca scap de el.
Desigur, acum poate va intrebati ce treaba are Dumnezeu cu mine... habar nu am, o fi fost vreo atentionare ca merg cam rar la biserica sau ca am cam multe pacate care ma apasa pe suflet. Dar oamenii aia clar nu aveau legatura nici cu mine, nici cu Dumnezeu si nici cu relatia dintre mine si El. In nici un caz. Ei vor donatii, zeciuieli, membri noi sau cine stie ce alte contributii la ce au ei in mintile lor „evlavioase”. Asa ca Doamne, daca citesti asta, imi pare rau ca ti-am respins trimisii, dar nu au fost convingatori.
Si cam atat cu sfarsitul asta al lumii. Suntem cu totii intregi, nu s-a intamplat nimic, nu m-am convertit la vreo religie, deci putem trai fericiti in continuare. Sau nefericiti, dupa caz. Si ca tot vine Craciunul, sa va aduca barbosul ala rosu tot ce va doriti, chiar daca nu ati fost cuminti. Garantez eu pentru voi!
///otanel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu