vineri, 24 august 2012

Misterul ( IV )

Am urcat sus , în apartamentul ei. Locuia singură. Apartamentul era destul de sofisticat , cu canapele din piele , tablouri pe pereţi şi multe bibelouri .
- Era anul 1999 . Pe atunci locuiam în Anglia. Stăteam cu mama şi tatăl tău într-o casă mică , de la marginea unui sat. Mama ta se îmbolnăvi foarte grav aşa că , după un timp , îşi dăduse ultima suflare , începu` ea să-mi povestească.
Am făcut nişte ochi mari , iar atunci o lacrimă se prelinse pe obrazul meu.
Oftă şi ea , apoi continuă.
- Te-am luat cu mine în New York . Ştiam că nu era bine să te las să locuieşti cu tatăl tău. Pe atunci , era un beţivan. Mi-am luat acest apartament şi m-am căsătorit cu unchiul tău , Richard , care a murit acum ... câteva luni , se opri şi începu` să plângă.
- Oh , îmi pare rău. Mai bine ne-am opri aici , i-am spus eu , punându-i mâna pe umăr . Doar o întrebare .
Dădu din cap.
- Sora mea cu cine a stat ?
- Ea a rămas cu tatăl tău... După câteva zile de când te-am luat aici , cu mine , a venit tatăl tău şi a făcut mare scandal. A spus că dacă nu te dăm lui , ne va da în judecată. Nu l-am ascultat ... Însă , te-a răpit. A venit în casă la noi , sub pretextul că este de acord să rămâi cu noi , dar defapt te-a luat în braţe şi a fugit cu tine. Am mers după el , dar era prea târziu. Se urcase într-un taxi şi dus a fost.
- Deci el m-a minţit ? Mi-a zis că mama ne-a părăsit , în schimb ce ea ... murise . Defapt , amândoi m-au minţit. Şi tata şi Chloe. Am oftat ,iar apoi mi-am dus mâna la frunte.
După un timp , m-am ridicat şi m-am îndreptat spre uşă :
- Pleci ? m-a întrebat .
- Da ... Ar cam trebui .
A dat din cap în timp ce-şi sufla nasul.
- Ăăă , nu mi-ai zis cum te cheamă . I-am zâmbit.
- Gloria.
Am dat şi eu din cap , iar apoi am ieşit afară , pe uşă , făcându-i cu mâna.

Am mers pe jos până acasă. Mi-am scos mobilul din geantă şi m-am uitat la ceas. " Cât e ceasul ?! 9 ?! ". Am grăbit pasul. Era deja târziu ...

Am ajuns în mai puţin de 10 minute acasă. Am intrat pe uşă şi nu se auze nimic. Linişte ... Chloe era sus presupun , se auzea muzică din camera ei , iar tata era în sufragerie .

- Da ` cine a murit ? am întrebat eu , încercând să schimb atmosfera.
- Pe unde ai umblat ? m-a întrebat tata stând jos , în fotoliu .
- Am fost la Gl.. Mara , i-am zâmbit. Aveam să iau ceva de la ea...
- Aha, spuse el destul de convingător.

Am dat din cap , sperând că nu şi-a dat seama că-l minţeam . Am urcat prima treaptă , apoi a doua , a treia şi ... :
- Ai fost la Gloria ? m-a întrebat tata , pe un ton parcă nervos.
Am înlemnit , neştiind ce să fac sau ce să zic.

2 comentarii: